نفت آبادان موزیک

نفت آبادان موزیک

ساخت وبلاگ

امکانات وب

بهترین منابع کنکور با موسسه حرف آخر

بهترین منابع کنکور را در موسسه حرف آخر پیدا کنید. حرف آخر یک متد جدید آموزش کنکور می باشد ، یادگیری آسان منابع با تدریس بهترین اساتید کنکور رمز موفقیت دانش آموزان موسسه حرف آخر است. دی وی دی های موسسه حرف آخر چرا شماره 1 بهترین منابع کنکور در ایران می باشند ؟

چگونه با حرف آخر رشته پزشکی قبول شویم ؟

یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین رشته‌های گروه تجربی، رشته پزشکی است. این رشته هر سال، داوطلبان بسیار زیادی دارد و رشته پرطرفداری بین دانش‌آموزان محسوب می‌شود. اکثر دانش‌آموزان تجربی، آرزوی قبولی در این رشته دشوار را دارند. قبولی در این رشته کار به نظر دشواری می‌آید اما امکان‌پذیر است. یکی از مهم‌ترین نکاتی که قبل از انتخاب رشته باید به آن توجه کرد، بررسی اطلاعات کامل در مورد رشته تحصیلی است. شما با داشتن اطلاعات کامل در مورد مراحل تحصیل می‌توانید به اهداف خود برسید.

رتبه لازم برای قبولی در پزشکی چیست؟ بدون شک یکی از مهم‌ترین سوالات دانش‌آموزان در مورد این رشته، رتبه قبولی است. این رشته داوطلبان بسیار زیادی دارد و رقابت برای قبولی سنگین است. معمولا بازه قبولی در این رشته زیر ۵۰۰ است اما این عدد نسبت به دانشگاه و سال کنکور متفاوت است. اگر برای قبولی در دانشگاه‌های برتر کشور تلاش می‌کنید باید به فکر رتبه زیر ۱۰۰ باشید. جهت دریافت درصدهای لازم برای قبولی در رشته پزشکی با مشاوران موسسه حرف آخر تماس بگیرید و یا کلمه پزشکی را به سامانه ۱۰۰۰۴۹۲۱ ارسال کنید.

 

چرا حرف آخر بهترین راهکار کنکور است ؟

کلاس مجازی خصوصی بهترین اساتید کنکور

۱- تکنولوژی نوین آموزشی دلیل مهمی که میگوییم حرف آخر بهترین راهکار کنکور است

حرف آخر با تکنولوژی نوین آموزشی خود سبب شکل گیری یک تحول بزرگ در بحث یادگیری داوطلبان و دانش آموزان شده است. موسسه حرف آخر از فناوری درگیر نمودن هر دو نیمکره مغز استفاده می کند. بنابراین در حرف آخر از تمام ظرفیتهای مغز برای یادگیری استفاده می گردد. این یکی از دلایل اصلی است که ما میگوییم حرف آخر بهترین راهکار کنکور است. این تکنولوژی نوین آموزشی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته است. این روش تدریس مدرن جز یکی از روشهای موفق در زمینه تدریس می باشد که معتبرترین و بزرگترین موسسات و مدارس و همچنین آکادمی های آموزشی از آن بهره می برند.

۲- آموزش با تصویرسازی و انیمیشن

همه ما می دانیم یکی از مهمترین عوامل موفقیت و تعیین کننده در کنکور زمان است. در کنکور زمان ما بسیار محدود است. هم زمان اماده گی برای کنکور محدود است هم زمان خود کنکور. باید در عرض چند دقیقه و نهایت ۴ تا ۵ ساعت تمام معلومات مان را روی پاسخنامه بریزیم. حتی اگر جواب تمام سوالات را بدانیم زمان پاسخگویی کافی به آنها نداریم.

بنابراین ما باید در کمترین زمان ممکن بیشترین حجم از مفاهیم و مطالب خوانده شده را به یاد بیاوریم. اما این همه ماجرا نیست باید آنها را به کار هم بگیریم. ما در موسسه حرف آخر برای حل این مشکل بهترین راهکار را برگزیده ایم. آموزش کنکور در dvd های حرف آخر با استفاده از تصویرسازی مفاهیم انجام می شود. این امر منجر به کاهش زمان مورد نیاز برای یادگیری و ماندگاری بالای مطالب در نیمکره راست مغز داوطلب می شود. و این همان چیزی است که برای موفقیت در کنکور داوطلبان لازم دارند.

۳- الگوهای سرنوشت ساز حرف آخر بهترین راهکار کنکور

این تکنولوژی فقط در اختیار موسسه حرف آخر می باشد. الگو یک قانون مادر هست. از قانون الگوسازی می توان برای حل تعداد زیادی از سوالات استفاده کرد. به بیان ساده تر یک الگو تعداد زیادی از تکنیک ها را شامل می شود. ما به کمک این روش در موسسه حرف آخر در زمان پاسخگویی شما به سوالات صرفه جویی می کنیم.

اما این الگو چگونه است ؟ و منظور ما از الگو سازی چیست؟ برایتان یک مثال میزنم : درس دین و زندگی که حدودا شامل ۵۰۰ صفحه است. شما این درس را با ۱۴ الگو یاد می گیرید.

منبع : https://www.afkaews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-26/968630-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%AD%D8%B1%D9%81-%D8%A2%D8%AE%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D9%82%D8%A8%D9%88%D9%84-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D9%85

نفت آبادان موزیک...
ما را در سایت نفت آبادان موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ممود بازدید : 1055 تاريخ : سه شنبه 5 اسفند 1399 ساعت: 8:41

صابون گیاهی چه می‌کند ؟

صابون گیاهی چه می‌کند ؟

صابون‌های گیاهی اگرچه محبوبیت لوازم پاک‌کننده مثل انواع شیرپاک‌کن و دستگاه‌های پاک کننده پوست را ندارند؛ ولی در دنیای پرهیاهوی سرمایه‌داری همچنان آرام و بی‌ادعا منتظر هستند تا مصرف‌کننده‌ای پس از تجربه و امتحان چندین و چند محصول شیمیایی یا برقی گران‌قیمت، همچون گذشته به او روی بیاورد.

این محصول با پیشینه قدیمی و محکم قرار نیست از شما یک ملکه زیبایی بسازد. صابون گیاهی نقش بهبود دهنده را دارد؛ شما از آن استفاده می‌کنید چون دیگر به این نتیجه رسیده‌اید که بهتر است پوست بدنتان در معرض انواع و اقسام مواد شیمیایی و اشعه‌ها و امواج خطرناک قرار نگیرد.

درصورتی‌که فرد مبتلا به یکی از انواع بیماری پوستی باشد، احتمالا در نسخه‌ای که پزشک برایش می‌پیچد، یکی از انواع صابون‌های گیاهی معرفی خواهد شد. فراموش نکنید که درمان عارضه‌های پوستی نیز یکی دیگر از نقش‌های مهم صابون‌های گیاهی است و این امر باعث شده است تا خرید صابون گیاهی همواره پیشرفت زیادی در بین عموم داشته باشد.

گیاهانی مثل زردچوبه، سدر، زیتون، قهوه، رزماری و خیلی دیگر اگرچه هنوز به خوبی بین مردم به عنوان زیباکننده و شفا دهنده طبیعی شناخته نشده اند، ولی می‌توان با مصرف مداوم و منظم این انواع صابون گیاهی، پوستی سالم و شاداب با کمترین آسیب را داشت.

یک صابون گیاهی مطلوب چه ویژگی‌هایی دارد ؟

 ◄ سالم و محبوب است. افزودنی‌های شیمیایی و آسیب‌رسان به بدن و پوست کمتری دارد.

◄ دوست دار حیوانات است. به دلیل اینکه پایه مواد تشکیل‌دهنده صابون‌های گیاهی، طبیعی است و لازم نیست روی حیوانات آزمایش شوند، اهمیت بالا و چشمگیری پیدا کرده است.

◄ نقش زباله ساز برای محیط زیست ندارد.

◄ به دلیل افزودن روغن‌های گیاهی به این نوع از صابون‌ها، علاوه بر خاصیت پاک‌کنندگی، خاصیت درمانی هم دارد.

◄ صابون حنا، قهوه، زردچوبه یا رزماری! برخلاف صابون غیر گیاهی، تنوع صابون گیاهی آن‌قدر زیاد است که به‌راحتی می‌توانید صابون مورد علاقه و نیازتان را خریداری کنید.

نفت آبادان موزیک...
ما را در سایت نفت آبادان موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ممود بازدید : 585 تاريخ : يکشنبه 12 بهمن 1399 ساعت: 5:17

کسب درآمد از منزل
کسب درآمد

جدیدترین دوره کسب درآمد در منزل

تدریس و پشتیبانی : استودیو طراحی سالار پورایمانی

 

من سالار پورایمانی هستم و این متن شخصا توسط خودم، نگارش شده است. بیش از 12 سال هست که طراحی جواهرات انجام می دهم. من در این صفحه به شما کمک می کنم که تنها با داشتن یک لب تاب بتوانید کسب درآمد کنید. این پروسه آموزشی تنها 30 روز زمان می برد تا شما برای کسب و کار شخصی خود آماده شوید. در انتهای این آموزش می توانید درآمد دلاری داشته باشید.

 
کسب درآمد
 

چگونه کسب درآمد می کنیم؟

کسب درآمد دلاری از فروش فایل

قدم اول

عضویت در باشگاه

 
کسب درامد

قدم دوم

مشاهده آموزش ها

 
کسب درآمد

قدم سوم

ارسال فایل های طراحی شده

 
کسب درآمد

قدم چهارم

دریافت پول در ایران

 
کسب درآمد

مدرس : سالار پورایمانی

سالار پورایمانی مدرس طراحی جواهرات
 
  • مدیر و موسس استودیو طراحی سالار پورایمانی
  • سالار پورایمانی طراح و صاحب امتیاز برند BOGINI
  • برگزیده جشنواره طراحی طلا و جواهر تهران سال 1396
  • تالیف کاملترین خودآموز تصویری طراحی طلا و جواهر
  • مدرس دوره های عمومی و خصوصی نرم افزار ماتریکس
  • نویسنده رمان نُرت کریستی (انتشار یافته در سایت کتاب راه)
نفت آبادان موزیک...
ما را در سایت نفت آبادان موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ممود بازدید : 716 تاريخ : جمعه 3 بهمن 1399 ساعت: 8:14

استفاده از تبلیغات ادوردز (Adwords)

۸ روش برای کاهش رتبه الکسا وب سایت

 

۸ روش برای کاهش رتبه الکسا وب سایت
۸ روش برای کاهش رتبه الکسا وب سایت

 

برای کاهش رتبه الکسا وب سایت های ایرانی و گلوبال، راه و روش های مختلفی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد، اما ما در این مطلب قصد داریم 8 روش بسیار کاربردی را برای شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت از طریق موتور های جستجو گوگل

هنگامی‌که کاربران از طریق گوگل وارد وب‌سایت شما می‌شوند میزان سرچ ترافیک Search Traffic افزایش پیدا می‌کند و از این طریق است که بازدید ارگانیک به وب‌سایت شما ارجاع می‌دهد.

  قالب پاورپوینت جذاب، یک ارائه تاثیر گذار

تولید محتوا یونیک و بهینه شده

بدون شک تولید محتوای اختصاصی یا همان یونیک جز نخستین روش‌هایی است که باعث می‌شود جذب ترافیک از وب سایت‌هایی مثل گوگل و بینگ افزایش پیدا کند. برای اینکه ترافیک بیشتری را برای وب‌سایت خود دریافت کنید از کلمات کلیدی در محتوا استفاده کنید و شانس خود را برای دیده شدن افزایش دهید. آموزش نوشتن مقاله و محتوای سئو شده از مهم تارین عوامل رنگ گرفتن وبسایت ها در سال 2021 است.

دیجیتال مارکتینگ

از فضای دیجیتال مارکتینگ نهایت استفاده را ببرید و از آن برای افزایش ورودی و ترافیک سایت استفاده کنید. شما می‌توانید با فعالیت در شبکه‌هایی همچون؛ یوتیوب، آپارات، اینستاگرام، فیسبوک و دیگر شبکه‌های مجازی رتبه الکسا وب‌سایتتان را افزایش دهید.

به روز بودن سایت و محتوا

اگر خودمان را یک کاربر در نظر بگیریم که در حال جست‌وجو در بین صفحات وب است، هنگامی‌که وارد یک وب‌سایت می‌شویم اگر با مطالبی روبه‌رو شویم که قدیمی هستند به چه صورت برخورد می‌کنیم؟ بله، بدون شک از وب‌سایت خارج خواهیم شد، پس حتماً وب‌سایت و مطالب وب‌سایت را بروز نگه‌دارید، تا نرخ ماندگاری وب‌سایت را افزایش دهید و کاربران جدید را از دست ندهید.

نرخ ماندگاری کاربران در صفحه را افزایش دهید

نرخ ماندگاری برای بهبود سئو سایت بسیار اهمیت دارد و هر چه این نرخ ماندگاری بیشتر باشد شانس کسب رتبه‌های نخست در جست‌وجوی گوگل افزایش پیدا می‌کند. به کمک بروز کردن مطالب، ساخت لینک‌های داخلی و همچنین محتواهای جذاب می‌توانید این نرخ ماندگاری را افزایش دهید.

جمع آوری بک لینک با کیفیت فراموش نشود

ساخت بک لینک یکی دیگر از روش‌های کاهش رتبه الکسا می‌شود و در بهبود سئو وب‌سایت بسیار تاثیرگذار است. ساخت بک لینک نیز مراحل خاص خود را می‌طلبد که باید از متخصصان این حرفه کمک بگیرید.

افزایش اتوریتی سایت

استفاده از تمامی روش‌هایی که به آنها اشاره شد بدون شک تاثیر زیادی بر کاهش رتبه الکسا دارد که پس از استفاده از آنها متوجه میزان تأثیر آنها خواهید شد. افزایش دامین اتوریتی یکی دیگر از روش‌های کاهش رتبه الکسا است که به کمک آن می‌توانید رنک ایران و جهانی خود را کاهش دهید.

استفاده از تبلیغات کلیکی (PPC) و ادوردز (Adwords)

استفاده از تبلیغات گوگل و کلیکی و گوگل ادوردز یک راه مناسب برای افزایش ورودی وب‌سایت است اما این روش با صرف هزینه صورت می‌گیرد. اکثر وب سایت‌های ایرانی از این روش برای افزایش بازدید گوگل و کاهش رتبه استفاده می‌کنند.

چند روش کاربردی برای کاهش رتبه الکسا

  • سعی کنید محتوایی تولید کنید که بالای ۲۰۰۰ کلمه باشد و در آن تمامی مباحث سئو را رعایت کنید.
  • محتوا و مطالب وب‌سایت خود را از طریق تمامی برنامه‌ها و شبکه‌های مجازی به اشتراک بگذارید.
  • از لینک‌های خارجی در وب سایت‌های دیگر برای افزایش اعتبار دامنه استفاده کنید.
نفت آبادان موزیک...
ما را در سایت نفت آبادان موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ممود بازدید : 895 تاريخ : 12 دی 1399 ساعت: 21:48

برترین تلویزیون های سونی 2019-2020

اینجا قصد داریم تا به تلویزیون های بسیار ارزشمند سونی در بازار فعلی و آینده بپردازیم و انتخاب هایی که از ارزش قیمت به کارایی بالاتری در تمام با‌زه‌های پایین‌رده، اقتصادی، میان‌رده، بالارده و پرچمدار در بین تمام تلویزیون های این برند دارند را معرفی کرده و نگاهی به مشخصه های آن‌ها و قیمت تلویزیون سونی داشته باشیم

 

 

منظور از بهترین

در این‌جا ما سوای نقد و بررسی های تبلیغاتی، فروشگاهی و مشخصات کاغذی به انتخاب تلویزیون های خواهیم پرداخت و مهم‌ترین عامل برای انتخاب رو نسبت قیمت به کیفیت و کارایی یا به اصطلاح MPP که میشه “Money Per Performance” قرار میدهیم و تمامی مدل های پیشنهادی به دقت توسط تیم فنی ممتازکالا ساعت ها و روز ها تست و بررسی حضوری شده اند و با توجه به نیاز کاربران ایرانی و برداشتی که صورت گرفته بهترین و محبوب ترین تلویزیون های موجود در بازار حال حاضر عنوان خواهیم کرد 

ترتیب انتخاب مدل ها به این صورت هست که در 5 بازه‌ی پایین‌رده، اقتصادی، میان‌رده، بالارده و پرچم‌دارمیایم مدل یا مدل هایی که بنا به دلایل و برتری هایی خاصی، بهترین انتخاب هستند را معرفی و به‌آنها به صورت خیلی اجمالی میپردازیم و دلایل و برتری های آن‌ها ذکر خواهیم کرد که مهم‌ترین رکن انتخاب ما برای مدل های برتر بهترین نسبت قیمت به کیفیت و کارایی خواهد بود

  بهترین تلویزیون پایین رده سونی | SONY | ارزان و کارامد

این رده شامل انتخاب هایی که هست برخلاف برداشتی که از تیتر میشه واقعا ضعیف و بی‌کیفیت نیستن و انتخاب های پیشنهادی این رده تنها 4K نبوده یعنی کیفیت Full HD دارند و یک‌سری از قابلیت های ویژه‌ی مدل های بالارده رو با آن استاندارد ها ندارند اما برای استفاده‌ی معمول انتخابی فوق‌العاده ارزشمند هستند 

        W66G

 

سونی در سری W66 خود تلفیقی از ظاهر شکیل، کیفیت تصویر بسیار خوب به‌کار گرفته است که البته این تلویزیون باکیفیت به سیستم عامل هوشمند اندرویدی سونی مجهز نبوده و از امکانات آن بهره‌مند نیست، همچنین سیستم صوتی این تلویزیون نیز معمولی ترین شکل سامان داده شده تا تنها شاهد سیستم صوتی در آن‌ها باشم.

سونی W660، W663 و W665 هر 3یک کیفیت داشته و در حقیقت یک مدل هستند اما در ورودی و تیونر های شاهد تفاوت هایی هستیم که برخی از آن‌ها DVBS/S2 هم دارا هستند.

سونی برای این سری در سایر 50اینچ ترجیه داده تا از پنل بسیار باکیفیت و با کنتراست بالای VA استفاده کند درحالی که سایز 43اینچ های آن پنل IPS داشته و کیفیت تصویر متوسط تری دارند.

این تلویزیون برای گیمینگ با کنسول های نسل هفتم و حتی هشتم، تماشای فیلم و برنامه های روزمره یک انتخاب باکیفیت ارزشمند محسوب میشود.

 

قیمت و خرید W660G

 

  بهترین تلویزیون اقتصادی سونی | SONY | کیفیت خوب قیمت عالی

        X8000G

 

سونی X8000G رو به جای مدل ارزانتر X7000G برگزیدیم چراکه اختلاف کیفیت تصویر آن ها بیشتر از اختلاف قیمتی میان آن ها بود. سونی X8000G با بهره مندی از نمایشگر Triluminos و Bravia Engine از نمایش طیف گسترده ی رنگ ها در کنار عملکردی بسیار خوب در HDR پشتیبانی کرده و تجربه‌ی بسیار خوبی برای کاربر رقم میزند. 

این تویزیون هم مانند دیگر نمایشگر های مجهز به پنل IPS زاویه دید گسترده و مقاومت نسبی به ضربه رو دارا است. 

این تلویزیون 4K گرچه از چیپ قدرتمند سری X برای ارتقای تصاویر استفاده نمیکند اما چیپ 4هسته‌ای متوسط آن که Bravia Engine را نیز در بر دارد تصاویر بسیار درخشان و پویا و با دقت فوق‌العاده ای قادر به نمایش است.

سونی X8000G برای کسانی که نمیخوان هزینه‌ی زیادی کنند اما از برند سونی یک تلویزیون 4K باکیفیت و با استاندارد های روز رو میخواهند پیشنهاد میشود.

نفت آبادان موزیک...
ما را در سایت نفت آبادان موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ممود بازدید : 674 تاريخ : سه شنبه 9 دی 1399 ساعت: 22:34

مفاهیم گاز منو اکسید کربن

گاز منو اکسید کربن یا همان کربن مونوکسید (Carbon monoxide) (که فرمول شیمیایی آن CO است) نام یک گاز بی‌بو، بی‌رنگ و بی‌طعم است که بر اثر ناقص سوختن کربن به وجود می‌آید.

 

 

مونوکسید کربن

 

 

کربن مونوکسید یک گاز بسیار سمی است و به همین دلیل است که کربن مونوکسید را قاتل نامریی می‌نامند. این گاز در صورت غلظت بالا هم انسان و هم حیوان را از پا در‌می‌آورد. این گاز از یک اتم کربن و از یک اتم اکیسژن تشکیل می‌شود.

هنگامی که کربن مونوکسید وارد سیستم تنفسی شخص می‌شود بلافاصله با گلبول‌های قرمز شخص ترکیب می‌شود و باعث می‌شود  اکسیژن کمتری به اعضای بدن برسد.

این امر باعث خواب آلودگی و احساس خستگی مفرط می‌شود، شخص دچار بیهوشی می‌شود.

  • چطور بدن هنگام تنفس گاز منوکسیدکربن واکنش نشان می‌دهد؟

همه وسایل و دستگاه‌هایی که وظبفه سوزاندن چیزی را دارند (مانند بخاری گازی یا نفتی، آب‌گرم‌کن و یا حتی موتور یک خودرو) تا حدودی  تولید می‌کنند.

  • مفاهیم: رد پای کربن چیست؟ / چرخه کربن چیست؟ 

میزان  تولید مونوکسیدکربن به شرایط احتراق (سوختن) بستگی دارد؛ هرچه میزان اکسیژن در هنگام سوختن کمتر باشد بخش بیشتری از کربن‌ها دچار ناقص سوزی می‌شود و به جای دی‌اکسید کربن (CO۲) مونواکسیدکربن تولید می‌شود.

مونوکسید کربن

افرادی که در یک فضای سربسته در معرض استنشاق این گاز قرار می‌گیرند ابتدا احساس کرختی و خواب آلودگی می‌کنند و در صورتی که هرچه سریعتر مکان را ترک نکنند و یا هوای تازه تنفس نکنند دچار بیهوشی و در نهایت خفگی می‌شوند.

منبع

نفت آبادان موزیک...
ما را در سایت نفت آبادان موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ممود بازدید : 419 تاريخ : چهارشنبه 27 فروردين 1399 ساعت: 22:48

گاز زنون چیست ؟

 گاز زنون چیست ؟

در این نوشته قصد داریم بررسی کنیم که قیمت گاز زنون چقدر است و چیست  و چه ویژگی ها و کاربرد هایی دارد. گاز زنون یکی از عناصر ردیف گاز های نجیب در جدول تناوبی عناصر با نماد Xe است. این گاز بدون بو، بدون رگ و دارای چگالی زیاد است و با مواد دیگر وارد واکنش نمی شود و به اصطلاح بی اثر است.

ایزوتوپ های زنون

گاز زنون به طور طبیعی دارای 8 ایزوتوپ پایدار است و بیش از 40 ایزوتوپ ناپایدار برای آن ذکر شده است که تحت فروپاشی هسته ای قرار می گیرد و باقی نمی ماند.

پیشینه

زنون اولین بار در انگلستان و در سال 1898 کشف شد. زنون در بقایای تقطیر هوای مایع دیده شد. پیش بینی شد که مقدار زنون در جو زمین با نسبت یک در 20 میلیون است. سال ها تصور می شد که زنون و دیگر گاز های نجیب به هیچ عنوان با دیگر عناصر وارد واکنش نمی شوند. اما پلاتینیوم هگزافلوئوراید قابلیت اکسید شدن با زنون را دارد. آرگون، رادون و کریپتون نیز می توانند با ترکیبات فلوئور واکنش برقرار کنند. تا سال 1971 حدود بیش از 80 ترکیب از زنون با عناصر دیگر شناخته شد.

ویژگی های گاز زنون

عدد اتمی عنصر زنون در جدول تناوبی عناصر 54 است و 54 پروتون دارد. گاز زنون خالص چگالی Kg/m3 5.761 و 4.5 برابر چگالی هوای جو در سطح دریا دارد. به دلیل حج اتمی بالا زنون مایع خاصیت قطبی شدن بالایی دارد و حلال بسیار خوبی است. زنون می تواند هیدروکربن ها، مولکول های زیستی و حتی آب را در خود حل کند. چگالی زنون جامد از گرافیت نیز بیشتر است و تحت فشار چند گیگاپاسکال فاز فلزی تشکیل می دهد.

تولید زنون

زنون به مقدار ناچیزی در جو زمین وجود دارد. زنون تجاری به عنوان یکی از محصولات جانبی جدا سازی نیتروژن و اکسیژن هوا از همدیگر به دست می آید. جداسازی اکسیژن و نیتروژن با تقطیر جزء به جزء انجام می شود و اکسیژن حاصل شده حاوی مقادیر کمی زنون و کریپتون است. با تقطیر اکسیژن می توان این دو گاز را نیز جدا کرد.

استخراج گاز زنون از هوا خیلی گران تمام می شود.

کاربردهای گاز زنون

گاز زنون در لامپ های فلورسنت زنون استفاده می شود. در فلاش عکاسی و لامپ های استروبوسکوپی نیز استفاده می شود. برای برانگیختن لنز فعال در لیزر و تولید نور منسجم نیز از گاز زنون استفاده می شود.

در سال 1962 در لیزر ها از گا زنون استفاده می کردند و بعد تر متوجه شدند افزودن هلیوم به آن کارکرد لیزر را بهبود می بخشد.

کاربرد های دیگر

جالب است بدانید که گاز های زنون و آرگون در دسته مواد ممنوعه و عامل دوپینگ شناخته شده اند.

استفاده در لیزر های جراحی، کاربرد در عکسبرداری و محافظت های عصبی  را می توان در پاسخ به این سوال که در پزشکی کاربرد گاز زنون چیست بیان نمود.

منبع: en

 

 

 

نفت آبادان موزیک...
ما را در سایت نفت آبادان موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ممود بازدید : 467 تاريخ : 26 فروردين 1399 ساعت: 16:42

فرش یا قالی چیست ؟

قالی یا فرش نوعی زیرانداز بافته شده از الیاف پنبه، پشم و در بعضی مواقع از ابریشم است که به طور معمول برای پوشیدن زمین به کار می‌رود.

از آنجا که قالی و فرش همیشه نقش‌های زیبا بر خود داشته‌اند، امروزه به جنبهٔ تزئینی آن نیز توجه می‌شود.

بشر از زماني كه خود را شناخت و ضرورت وجود ملزومات زندگي روزمره را احساس نمود، به فكر داشتن منسوجي بود تا  بتواند او را در برابر سرما و سختي زمين محافظت نمايد. پشم و موي حيواناتي نظير گوسفند و بز، اولين يافته هاي بشر براي برآوردن اين نياز بود و متعاقباً پوست اين حيوانات اولين زيرانداز يا به عبارت ديگر فرش منسوج بود.
    به دنبال تغییر و تحول و پيشرفت در زندگي، بشر یاد گرفت كه مي تواند با به هم آمیختن و فشردن رشته های پشم، زيراندازي ضخيم تر و گرم به نام نمد تهيه نمايد. و به دنبال آن  با فراگيري فنون ريسندگي و تابندگي، نخهاي پشمي را توليد نمود .

تبدیل الیاف به نخ، ریسندگی نامیده می شود. انسان از هزاران سال پیش به این موضوع پی برده بود که اگر دسته ای از الیاف را با کشش دادن، موازی کرده و آن را تاب دهد فشار و اصطکاک سطحی به وجود آمده بین

   الیاف، باعث درگیری آن ها به یکدیگر شده و رشته ای مقاوم تر را تشکیل می دهند که همان نخ است. این عمل اساس تبدیل الیاف به نخ است       که ریسندگی نامیده می شود.

      ریسندگی بر سه اصل استوار است:


      1) کشش دادن و موازی کردن الیاف.
      2) تاب دادن.
      3) پیچیدن و تولید نخ.

      براي اولين بار با ادغام رشته نخهاي افقي و عمودي نخ هاي پشم، گليم را ابداع كرد و اين سرآغازي بود براي ابداع فرش گره دار يا پرزدار كه هنر و        فني پيشرفته تر بود.


    تاكنون تاريخ دقيق اين ابداعات براي ما مشخص نشده است، اما در ميان فرشهاي گره دار، قديمي ترين يافته، مربوط به پنج قرن قبل از ميلاد مسيح مي باشد. اين فرش كه به دليل محل يافتن آن در اعماق يخهاي دره هاي پازيريك با نام فرش پازيريك شهرت جهاني يافته، توسط سرگئي رودنكو، باستان شناس معروف روس كشف گرديد.
    

    تمامي نقش و نگاره هاي موجود بر روي اين فرش مشابهت فراواني با نگاره ها و حجاريهاي كاخ تخت جمشيد در ايران دارد. اين شباهت به اندازه اي است كه كاشف آن در اولين دقايق اكتشاف در سال 1947 ميلادي اظهار نمود: "تخت جمشيد را به ياد مي آورد".
    به غير از فرش پازيريك كه تقريباً سالم ترين فرش است كه از گذشته هاي بسيار دور به زمان ما رسيده، پاره فرشهايي نيز چه در ايران و چه در خارج از آن كشف گرديده كه مشهورترين آنها قطعات كشف شده در اكتشافات شهر قومس در نزديكي دامغان و همچنين قطعات كشف شده در شهر سوختة سيستان مي باشند. 

نفت آبادان موزیک...
ما را در سایت نفت آبادان موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ممود بازدید : 463 تاريخ : 9 فروردين 1399 ساعت: 15:2

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :